Jak se správně opalovat a chránit pokožku

Pomalu se blíží léto a čas dovolených. Je proto nejvyšší doba myslet na kvalitní péči a ochranu před UV zářením. Prozradíme Vám, jak se správně opalovat. Snědá pokožka sluší každé ženě, je ale důležité myslet také na správné opalování, tak abychom své kůži zbytečně neškodili nebo se dokonce vyvarovali vzniku rakoviny kůže.

OPALOVÁNÍ.Zvykání na sluníčko doporučujeme hlavně před odjezdem na dovolenou.

Na sluníčko si zvykejte postupně

Pokožku nechte postupně zvykat na sluníčko a také UV záření. Kůži, která není po zimě příliš zvyklá na sluneční paprsky, proto netrapte několika hodinami na přímém slunci. Raději vyhledejte po nějaké době stín a pokožku chraňte například oblečením, šátky nebo krémy. Zvykání na sluneční paprsky doporučujeme hlavně před odjezdem na dovolenou. Vhodné je krátkodobé opalování na sluníčku nebo návštěvy solária. Vždy ale dbejte na dostatečnou ochranu v podobě krémů. Pokud se budete nárazově vystavovat dlouhodobému opékání na sluníčku, může Vám hrozit spálení a vznik nepěkných puchýřků. Všeho tedy s mírou.

Každý člověk by měl znát svůj typ kůže. Někdo má pigmentu melaninu více a lépe se tak opaluje, jiný má naopak světlejší pokožku a pigmentu se mu vytváří o něco méně. Pokud tedy máte spíše světlejší pokožku a máte sklony ke spálení, doporučujeme vystavení menšímu množství UV záření.

Opalujte se podle svého fototypu kůže

V Evropě rozlišujeme čtyři základní fototypy kůže. Každá pokožka se jinak opaluje a také rozdílně snáší UV záření. Každý člověk by tak měl znát svůj typ a také správnou péči o takovou pokožku. Určete svůj fototyp a zjistíte, jak se správně opalovat.

Fototyp 1: pokožka je světle bílá, na slunci vždy hned zrudne a nikdy nehnědne. Pleť může mít pihy, vlasy jsou většinou světlé nebo zrzavé. Pleť je opravdu velmi křehká a postrádá ochranné pigmenty. V takovém případě doporučujeme opalování 10 až 15 minut a používat ochranný faktor 30, k moři potom doporučujeme faktor 50.

Fototyp 2: Pleť je bílá, při opalování červená a hnědne jen velmi málo. Vlasy jsou světle hnědé nebo zrzavé. Oči bývají modré, šedé nebo zelené. Pokožka se většinou spálí. Doporučená doba opalování je 20 až 25 minut. Používejte ochranný faktor 20 až 25 a při opalování u moře 30 až 40.

Fototyp 3: Pokožka je normální. Docela dobře se opaluje a na sluníčku rudne jen minimálně. Při opalování dostává hnědý nádech a téměř nikdy se nespálí. Pokožka je bez pih, vlasy mohou být světle hnědé, kaštanové a oči většinou modré nebo hnědé. Zdravou dobu opalování doporučujeme 30 až 35 minut. Používejte ochranné faktory 10 až 15, u moře potom 20 až 25.

Fototyp 4: Pokožka je tmavší, velmi dobře se opaluje, téměř nikdy nerudne a vždy se opálí do hněda. Charakteristická je olivová až hnědá pleť a žádné pihy. Vlasy jsou tmavé až černé. I přesto, že není Vaše pleť tolik náchylná na spálení, správnou ochranu rozhodně nepodceňujte. Používejte faktory 10 až 15, u moře potom 20.

Sunbathing-on-naples-beach

ZÁŘENÍ. Novinkou jsou přípravky, které mají složky pro ochranu buněk proti UV záření.

Dejte si pozor na rakovinu kůže

Je to už takový náš český evergreen. Většina žen vyráží po chladném jaru k moři a opaluje se a griluje několik hodin a několik dní na přímém slunci. Každá se chce z dovolené pochopitelně vrátit krásně opálená a snědá. Tohle je ale bohužel ta nejjednodušší cesta k tomu, dostat rakovinu kůže. Pokožku totiž nadměrně poškozujete. Myslete proto raději na své zdraví. Dodržujte doporučenou dobu opalování a výši ochranného faktoru podle Vašeho fototypu. Pokud si pokožku přece jen spálíte, natírejte se chladivými gely nebo panthenolem a na opalování několik dní raději zapomeňte. Novinkou na trhu jsou přípravky, které v sobě mají speciální složky pro ochranu buněk proti UV záření. Tyto přípravky se hodí pro světlejší fototypy kůže a také pro lidi se zvýšeným rizikem rakoviny kůže, tedy pro pokožku, která má velmi málo ochranného pigmentu.

Jak se správně namazat krémem?

Vrstvu opalovacího krému naneste na celou pokožku už půl hodiny před tím, než vůbec vyrazíte na slunce. Většina z nás se maže až na dece u vody a potom zamíří rovnou do moře nebo bazénu. To je ale špatně! Krém se musí do pokožky vstřebat a poskytnout jí tak ochranný film a také rovnoměrně chráněný základ. Poté se mazejte každé dvě hodiny, vždy po koupání nebo v případě, že se hodně potíte, například při nějakém sportu. Rozhodně nezapomínejte na citlivou pokožku obličeje a dekoltu. Na tyto místa používejte raději vyšší ochranný faktor a mazejte se klidně častěji. Obličej doporučujeme mazat klidně faktorem 50. Pleť nebude tak rychle stárnout a zamezíte tvorbě pigmentových skvrn.

Je opalování zdravé či nikoliv?

V poslední době se setkáváme s názorem, že opalování není zdravé a škodí naší pleti a pokožce. Je to ale skutečně pravda? Vše vždy záleží na tom, zda se opalujete bezpečně a s mírou. Občasné a ne příliš dlouhé slunění je pro tělo a zdraví velice prospěšné. Správné opalování podporuje pigmentaci kůže a také jemné ztluštění pokožky. To zvyšuje přirozenou obranu před spálením. Sluníčko také vytváří velmi důležitý vitamín D, který je potřebný pro zdravé kosti a celý pohybový aparát. A co je nejdůležitější, sluneční paprsky velmi příznivě ovlivňují naše duševní zdraví a dobrou náladu.

Pět rad pro správné opalování

POZOR NA NEMOC. Neopalujte se při zvýšené teplotě, nebo pokud užíváte antibiotika. Pokud berete jiné léky nebo jste těhotná, vždy se poraďte s lékařem.

URČETE FOTOTYP. Určete svůj fototyp a dodržujte doporučenou délku opalování a přípravky s vhodnou ochranou proti UV záření.

ŽÁDNÝ MAKE-UP. Pečlivě odstraňte make-up a růž na tváře. Póry pokožky musí být čisté, aby došlo k rovnoměrnému zhnědnutí. Při opalování také nepoužívejte parfémy, parfémové krémy a deodoranty.

POZOR NA POLEDNE. Sluníčko nejvíce pálí mezi polednem a třetí hodinou odpolední. V této době se proto vyhýbejte slunci a snažte se zůstávat ve stínu.

NEOBVYKLÁ REAKCE. Pokud při opalování pozorujete neobvyklou reakci, například vyrážku, svědění nebo nezvykle rychlé spálení, okamžitě s opalováním přestaňte a vyhledejte lékaře.

Co zaručeně doporučujeme?

PERFECT YOU STUDIO DOPORUČUJE SÉRUM UV ADD ON od Phyris – inteligentní ochrana před UVA a UVB zářením s faktorem SPF 30. Sérum s lehkou konzistencí, bojuje proti volným radikalum, podporuje schopnost kůže vázat vlhkost a minimalizuje výskyt pigmentových skvrn.

Napsat komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *